Gammalt inlägg från zoomin (släden)

Ja det här är ju ett gammalt inlägg från zoomin, mne jag känner att det kan vara kul att ha kvar, så nu finns det här.


Idag spände mamma och jag för Neo framför släden för en liten provtur. Jag testade Neo lite först genom att gå bakom släden ifall han blev lite rädd eller så. I början tyckte han att det var lite obehagligt med skacklarna eftersom de är fästa så långt ner och går emot benen ganska långt ner när man svänger.

När han fått gå lite och provat att svänga åt båda hållen var han lite lugnare och vi begav oss mot sågen för att träna lite på stora ytor. Jag gick bakom släden ungefär halva vägen och satte mig sedan på kuskbocken och körde biten som var kvar. När vi kom till sågen hoppade mamma och Calle upp i släden och Neo fick lite mer att dra, vilket han tyckte var kul! Vi provade lite lugnt i början i skritt och sedan fick han trava lite också. Det var riktigt bra underlag och det gick superbra att köra! Neo verkade gilla det och nu i veckan kommer vi nog att köra en del då han verkligen älskar att dra och få jobba!

 

Film i trav:

 

Släden med sittdynor i.

 

Neo otålig, jag bak på kuskbocken och Calle i släden.

 

Neo vill inte stå stilla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0