Neopold hos tandläkaren

Idag åkte mamma och jag till Vimmerby med Neo för att han skulle till tandläkaren och kolla tänderna. Det blev en kort och bra visit eftersom Neo inte hade något fel i munnen, allt såg bra ut. Det enda Petter, tandläkaren, anmärkte på var att vi skulle byta till ett mindre bett. Neo var snäll men lite busig när Petter skulle kolla i munnen. Neo ville inte vara stilla och höll hela tiden på att tugga och styra med munnen. Efter ett tag gick det ändå bättre och han var mer stilla.

När vi var klara och åkte från veterinärstationen svängde vi förbi Vimmerby Foder innan vi åkte hem och passade på att köpa ett mindre bett. Neo var lugn och stilla i transporten och brydde sig inte särkillt mycket om att vi hade stannat. Eftersom vi hade glömt godis hemma passade vi även på att köpa två påsar med godis til hästarna och jag öppnade den ena och gav Neo då han hade varit så duktig.

Väl hemma sprang Fia i hagen och gnäggade när hon fick syn på transporten och Neo svarade. Han var väldigt otålig i gången när jag skulle byta från blidplugg till broddar men efter lite omständigheter gick det också bra. Jag ska åka upp nu i eftermiddag och rida en riktig långsväng i det vackra vädret, man få ju passa på medan solen är framme!


              Två bilder på Neo utanför veterinärstationen efter tanläkarbesöket.


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

hur långt bett hade han innan och vad köpte ni nu? när jag var sa han att jag kan de där med betsling typ och att jag får betsla med vad jag vill för det är int ehans problem. han skäms nog lite sen bäbis ;)

2011-01-10 @ 13:47:00
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

SV: Okej det låter förnuftigt ja. Men på raka bett behövs ju en cm till oftast. :)

2011-01-10 @ 17:23:34
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0