Långritt med överraskande oväder

Igår var jag och min brors tjej ute och red en långtur i skogarna här hemma hos mig. Vi red i ca fyra timmar totalt och det med ett stopp på vägen.

Det hände endel saker under ridturen och en av dem var att i början av rituren så var det en flislastbil mitt på grusvägen som vi på något sätt var tvugna att komma förbi och det gick bra att gå förbi på ena sidan så vi slank emellan där. Tur att vi hade snälla hästar för det var så att knäet nästan nuddade lasbilen medans det var som ett litet stup på andra sidan, så mycket plats det var det inte! Duktiga hästar! :)

När vi hade ungefär en tredjedel av sträckan kvar såg och hörde vi hur ett oväder kom upp bakom oss, himlen var kolsvart och vi hörde hur åskan närmade sig.. Men vi hade riktig tur för precis när det började komma blixtar och så red vi förbi en kompis till mamma och hon har ett stall som vi fick ställa in hästarna i ett tag, då det regnade och åskade som värst. Vi blev inbjudna på fika sålänge och hade trevligt. :) Efter någon halvtimme-timme lättade vädret och vi kunde ge oss av hemåt igen.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Låter som en härlig tur trots lite äventyr.

Sv: Ja det var verkligen skönt, nu kan man släppa och gå vidare,även om det inte är lätt.

2011-07-22 @ 16:38:05
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0