Semestercup hos Falkens HS

Idag var Neo och jag med på semestercupen i Frösvi, Falkens HS. I cupen tävlade man både i dressyr och sedan banhoppning med derbyslinga.

Till dressyren hann jag inte värma upp Neo tillräckligt mycket som jag egentligen hade velat, så han sammarbetade inte riktigt så bra som jag ville. Men vi klarade oss igenom programmet utan några felridningar eller större missar och skrapade ihop 148 poäng.

Till hoppningen var Neo SUPERPIGG och höll på att nästan bocka av mig på framhoppningen! Väl inne på banan satte jag upp ett högt grundtempo och Neo var verkligen på hugget! Jag kunde ta alla snäva svängar jag ville och vi sparade bra med tid. Dock fick jag ett förargligt stopp på uthoppningshindret, men tiden vi hade var såpass bra att vi blev placerade trots allt!!!! Vi kom TVÅA, av åtta D-ponnyer totalt och därav två placerade! Är så stolt över min lilla plutt! Neo är verkligen världens bästa! ♥
Tyvärr varken filmade eller fotade mamma,
några mobilbilder från prisutdelningen (kommer kanske senare:)

Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Bus-Neo! Hoppning är mkt roligare än dressyr ju :P

2011-07-27 @ 14:29:19
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Malin

Har ett erbjudande till alla Er som deltog i tävlingen om att vinna ett schabrak från Kyro Riding Gear. Här är en länk; http://kyro.blogg.se/2011/july/erbjudande.html



MVH Malin

2011-07-28 @ 19:18:46
URL: http://kyro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0