Stigbygeldjungel

Jag skickade tillbaka "Footsaver" stigbyglarna från Hööks nu i veckan då jag inte var nöjd med dem när jag provred väldigt försiktigt. Så nu har ja kollat runt ganska mycket i stigbygeldjungeln och har några alternativ att välja mellan. Min bestulsångest gör ju inte valet bättre så tänkte höra med er vad ni tycker och tänker om de alternativen jag funderar på. Är även öppen för förslag på andra bra säkerhets- eller systemstigbyglar.
Alternativ 1:
Metalab Air system, Pris: 1 259:-
Stigbygel från John Whitaker, tillverkad för bästa komfort och säkerhet.


-Inbyggd luftkudde för stötdämpning som skonar både ryttarens leder och hästens rygg.
-Flexibla armar
-Rostfritt stål
-Anti-glid platta för bästa grepp



Alternativ 2:
Intec, Pris: 569:-
Säkerhetsstigbygel INTEC

som rör sig åt 6 håll fram, bak och sidovägs, levereras med två st plattor, både gummi och metall.


Alternativ 3:
Sprenger Bow Balance, Pris: 1 595:-

Optimalt balanserad stigbygel med System-4 och bredare stigbygelplatta för extra komfort och balans.Ger dig svikt i varje steg hästen tar vilket skonar dina leder och ligament

Kommentera gärna vad du tycker om varje stigbygel och vilken du tycker bäst om!

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett Crown View-schabrak med valfri färg på strassen

Sprenger är min favorit, men hari nte provat de andra

2011-07-10 @ 22:39:36
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

alternativ 3 tycker jag, :D

2011-07-14 @ 22:20:17
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: EllinoreNyberg

3an tycker jag också! Den verkar bra, den skulle jag nog köp. 3an eller 1an tror jag :D

2011-07-18 @ 19:50:13
URL: http://eellinorenyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0