Nya stigbyglar

Har nu efter lite velande hit och dit bestllt ett par nya stigbyglar. Känner att mina gamla, kwik out, är så hala och att jag aldrig får något riktigt bra grepp med dem. De nya jag har beställt är liknande då de löser ut i ena sidan vid tryck, vilket jag tycker är väldigt bra då det inte finns någon riskt för att fastna med foten. Funderade ett tag på att köpa ett par Srenger BowBalance, men de är ju inga säkerhetsstigbyglar, så det känns lite mindre säkert med tanke på att de gångerna jag åkt av nu har mina stigbylar alltid löst ut.

De stigbyglarna jag köp nu är ett par "Foot Saver". De har en spiral vid bottenplattan och en kraftig magnet upptill som löses ut vid tryck.


Bilkälla

Kommentarer
Postat av: Camilla

Synd att jag inte visste att du va ute efter sånna, säljer mina i stort sett nya för 500 kr :)

2011-06-25 @ 23:27:36
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Sprenger är visst säkerhetsstigbyglar. De är dels svängda, dels så böjer de sig, och jag har inte fastnat i dem. :) Däremot tycker jag vissa sådana som fäller ut är otäcka, för det som fäller ut är liksom hårt. Jag tänker att detkanske kan vända sig in och skada hästen vid omkullridning.

2011-06-26 @ 17:26:46
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0