Klubbhoppning Tuna 12/11-11

Igår var jag och Neo med på klubbhoppning i Tuna. Vi hoppade 80cm clear round och 90cm två faser. Neo var lite seg till en början på framridningen, men blev väldigt pigg så fort han kom igång lite mer.

I 80cm klassen kom vi runt felfritt och Neo hade ett bra tempo tycker jag. Han hoppade bra på alla hindren, inklusive räckena, och hittade avståndet bra hela tiden.



I 90cm
två faser gick vi nolla i grunden och Neo var pigg och vaken i omhoppningen. Jag hade pratat med Lina innan hur omhoppningen var (jag gick inte banan) och vi pratade om korta snäva svängar för att spara in på tiden. Under tiden jag rem grunden tänkte jag på om jag skulle ta snäva svängar eller ta det säkert istället. Mot slutet av grundbanan bestämde jag mig för att satsa då Neo kändes pigg och med mig och det gjorde vi ju helt rätt i! Vi kom runt omhoppningen felfritt och t.o.m med snabbaste tiden. Vi vann! :D


Jag blev ganska förvånad, vilket ses i slutet av filmen, då jag aldrig vunnit någon gång tidigare. Blev och är så glad man bara kan bli! Så stolt jag är över min fina, älskade Neopold! ♥


Kommentarer
Postat av: Lina - Tävla om swarovskiarmband från Butik Quse

Ni var jätteduktiga!!! Ibland tittat "tävlingssidan" fram och då jäklar kör man så det ryker :P

2011-11-13 @ 16:55:36
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Anneli Johansson - märkes utrustning till salu

GRATTIS till vinsten!! så kul :)



sv: ja jag måste nog investera i såna hönät :) har ett men behöver lagas :)

2011-11-18 @ 08:09:50
URL: http://stallekekullen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grattis! Söt häst. :)

2011-11-26 @ 23:45:11
URL: http://blogg.flaxfux.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0