Paddor i spånhögen

Jag tycker det är lite märkligt att paddor trivs att bo inne i våran spånhög.. Vi har två stycken riktigt stora paddor som gräver ner sig i spånhögen och bor någonstans där inne i.

Ibland ser man att det sprattlar till i högen när man gräver fram spån och ibland märker man inte att man fått med en padda förrän man breder ut spånet i boxen. Vi brukar altid sätta dem på marken en liten bit ifrån stallet när vi upptäcker dem, men de hittar snabbt tillbaka till spånhögen och är mitt i den nästa dag igen.

Förra året hade vi någon mindre groda i spånet men i år är det två stycken väldigt stora paddor, jag tror de är tillsammans så jag kallar dem för Herr och Fru Groda, haha. ;)

Den lilla grodan från förra året
Har ni haft grodor/paddor i spånet någon gång?

Kommentarer
Postat av: Lina - Tävla om swarovskiarmband från Butik Quse

Haha ja, men bara små här! På Borg var de större

2011-10-27 @ 20:35:17
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0