Div 2 andra omgången, Hultsfred

Idag har vi varit på lokal hopptävling i Hultsfred. Det var andra omgången i Div 2. Vi hade lite kort med ekipage till Gamlebylagen så vi var tre i varje lag (man får vara fyra). Men vi gjorde så gott vi kunde ändå!

I förklassen var Neo riktigt taggad och pigg! Vi gick felfritt i grunden men fick ett pet och ett stopp i omhoppningen. Efter rivningen ville jag lite för mycket och tog en för snäv sväng, så Neo hann aldrig se hindret innan det var dags att hoppa. Han stannade och vi tog det bara lugnt och gjorde en volt och kom på nytt. Gick suverän övriga delarna!

I lagklassen var det press på mig, liksom förra gången var jag sist ut och de två som ridit innan i laget hade nollat så om jag också nollade skulle vi ha vunnit. Men nu blev det inte så, för ryttaren innan mig ramlade av och hästen blev helvild och skenade runt över hela banan, vilket påverkade Neo endel. Han blev ofokuserad och helt uppe i varv. På första hindret fick vi ett stopp och så rev vi näst sista hindret. Vid det näst sista hindret som vi rev vet jag inte riktigt vad som hände, men men.. Det märktes att det var en svår bana då inget lag var felfritt. Vårat lag slutade på 8 fel och vi hoppades att det skulle vara bra ändå. Visst var jag besviken och irriterad på mig själv, men det gick super trots allt! Vi blev placerade, 3:de plats!!! Hur glad blev man inte då?!

Film från lagklassen:

Foton tagna av morfar. (Älskar mittenbilden!!)


Är nöjd med Neo och våran insats idag, man kan ju inte göra mer än sitt bästa trots allt. :)

Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Grattis! Jättefina ni var. :) Han såg ut att int eha kommit igång på första och kom lite lite nära på petet, men de är ju skitsaker. Han var superfin allt annat

2011-09-18 @ 19:59:24
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina

SV: Ja men de är klart, om någon häst sprang lös innan är de inte lätt! Bell hade freakat ur totalt ju! Ja de va hans fel rivningen ju. Skulle varit lite kvickare! Du får träna korta studs så han blir snabb i benen :)

2011-09-19 @ 08:49:22
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0