Hoppträningen i onsdags, med superpigg häst!

I onsdags drog hoppträningarna igång igen, vilket jag tycker är superkul! Vi övade mest på att hoppa småhinder på en långsida för att få koll på hästarna ordentligt och så att vi kunde reglera dem som vi ville.

På uppvärmningen var Neo lite seg till en början och kolla mest omkring på allt runt omkring. Det hade regnat ganska mycket under dagen så det var många stora vattenpölar på ridbanan. Neo tyckte det var jätteskoj att gå och plaska i dem och när han stod mitt i den största ville han inte gå därifrån utan bara stod där och lekte.

När de flesta började komma igång med uppvärmningen ordentligt fick Neo värsta rycket och travade som en superdressyrhäst! Jag kände mig som en studsboll där uppe på ryggen och tappade stigbyglarna flera gånger. Robban sa att om han hade travat lite saktare hade han gått i passage! När han hade lugnat ner sig lite kunde jag börja galoppera, men dock bara lite i taget då han var SUPERPIGG och var nära att bocka stort flera gånger.

När alla hade värmt upp klart började vi hoppa de små hindren och Neo drog iväg järnet över dem först gångerna, men efter ett litet tag lugnade han ner sig och var riktigt lydig och gick sakta och kontrollerat.

På slutet fick vi hoppa en liten bana på fem hinder och Neo var verkligen duktig. Ett av hindren var helt nytt, knalloranget, och ett det sista hindret var ett hinder han brukar stanna på, men ändå kollade han inte på dem och hoppade fint och avspänt. Tycker verkligen vi börjar bli ett bra team nu, Neo och jag!♥

Film kommer ikväll!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hihi busNeo! Kul att han är så glad :)

2011-09-02 @ 17:58:19
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0