Maskeradhoppning Neopold 2012-04-22

I söndags var jag och Neopold med på Maskeradhoppning hos Falkens HS. Vi hoppade 80 cm och 90 cm clear round och det gick ganska bra. Neo var itne i den bästa dagsformen, utan var ganska seg och underlättade inte speciellt mycket för mig. Jag fick sitta och driva som en dåre hela tiden och Neo gjorde inte mer än vad han behövde.

I 80 cm klassen fick vi ett stopp, men Neo kunde ha hoppat där ändå, han var bara lat och ställde inte upp för mig. Jag bestämde mig för att rida om och då gick det bättre så vi kom runt felfritt, men jag var helt slut efteråt.

Film från andra rundan, felfitt.


I 90 cm clear round fick vi ett pet och det var också för Neo var sä jäklans lat. Han lyfte absolut inte mer på benen än vad han behövde och var väldigt seg och lat. Även i den här klassen bestämde jag mig för att rida om och då gick det bättre. Jag ändrade lite på ridstilen och red ihop honom mer och hade lite lägre tempo än vad jag egentligen ville ha, men det lönade sig och Neo hoppade bättre. Vi fick 0 fel även i den här klassen när vi red om.

Film från 90 cm clear round, andra rundan, felfritt.

Världens finaste och bästa ponny! 

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha så fina ni var! :P

2012-04-25 @ 17:50:04
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0