Rendo på rymmen

Igår när Neo och jag var ute på en barbackaritt tillsammans med mamma, hennes sambo Johan och min bror Robin + alla hundar, så ringde Johans mamma (som bor på gården där vi har hästarna) och sa att Rendo hade hoppat ur hagen och sprang omkring ute på vägen. Som tur var hade vi inte så långt kvar hem och jag satte full fart på Neo för att möta upp Rendo för att försöka fånga honom.

Neo blev lite frågande och undrade varför vi skulle trava och galoppera hem när vi i vanliga fall alltid brukar skritta där, men han lydde snällt och gjorde vad jag bad honom (med mig skumpande på ryggen p.g.a träningsverk i benen :P) Vi mötte Rendo, som kom springande på vägenkanten, bara en liten bit ifrång stallet.

Både Neo och Rendo tvärstannade när de fick syn på varandra. Sedan red jag förbi Rendo och lockade på honom så han skulle följa efter Neo och det gjorde han till en början men sen sprang han om oss men stannade bara en liten bit framför oss i kanten och började äta gräs. Detta vid en av grannarna vid stallet.

Grannarna var ute på vägen och hade försökt fånga in Rendo, utan att lyckas. Så jag gick fram med Neo till dem och lånade deras grimma för att försöka fånga in Rendo själv. Rendo, som stod lugnt och stilla och åt gräs verkade bli lugn när jag pratade med honom och jag kunde enkelt gå fram till honom och ta på honom grimman. När jag fångat Rendo gick vi hem till stallet och grannarna var snälla och ledde in Neo till stallet.

Som tur var gick allt bra och ingen eller inget kom till skada. Nu ska vi köpa långa isolatorer som vi ska skruva uppe på stolparna så att staketet blir lite högre och Rendo förhoppningsvis inte hoppar över igen.


Rymmaren tillbaka i sin box igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0