Lite uppdatering - Rendo

Har blivit väldigt lite skrivande här men har inte haft någon motivation. Ska i alla fall försöka ta lite bilder på hästarna någon dag snart och lägga upp här.

Rendo har varit så duktig och är jättesnäll på uteritterna. Kan galoppera full fart över de snötäckta gärdena och i skogen, vilket är väldigt kul!

Han är lite småjobbig i gången då han ibland försöker tränga upp mig mot ena väggen, men har lärt mig nu att bara vara bestämd och pressa emot, så flyttar han på sig.

När jag ska brodda honom innan varje ridtur är han ganska så jobbig och jag har blivit helt genomsvett innan vi är klara med alla fyra hovar. Han ska hela tiden försöka rycka undan hoven och trilskas. Men jag håller kvar, även om jag ibland nästintill flyger med framåt, och tillsist ger han sig. Men han har även varit jätteduktig med broddningen vissa dagar och stått som ett ljus, helt stilla.


Jag känner att jag har börjat få loss lite mer på han vänstersida. Jag tyckte att han var lite svår att ställa till vänster i början och han hade även lite svårt i vänstervarv på volt att ställa sig inåt. Men nu har han som sagt börjat lossa lite på den sidan så jag kan ställa honom lättare och bättre nu.

Vi har hittils varit iväg på tre hoppträningar tillsammans. Första gången för Jossan och sedan har vi börjat träna för Robban, vilket jag gjort hela tiden innan med Neo. Kameran har glömts bort de två sista gångerna vi åkt iväg till gamleby för träning, så tyvärr finns inga bilder eller filmer därifrån. Men Rendo har varit jätteduktig och gjort sitt bästa. Det har blivit lättare och lättare för varje träning att svänga lite snävare med honom tycker jag.


Det var en liten uppdatering om Rendo. Jag ska som sagt försöka ta lite nya, fina bilder på hästarna så inte samma galma bilder kommer hela tiden, men så länge får dessa duga.

Kommentarer
Postat av: Kim

Toppen häst det där :)

2012-02-01 @ 18:41:58
URL: http://akillie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0