Hoppträning Rendo

Nu i veckan var Rendo och jag iväg och hopptränade, men inte för våran ordinarie tränare utan för Ramona som min kusin Lina brukar träna för.

 

Jag tycker att träningen var väldigt givande och ska fortsätta träna för Ramona då jag känner att det verkligen var bra för Rendo och mig. Jag fick ändra min ridstil väldigt mycket och sprången blev helt annorlunda mot innan, till det bättre!

 

På tävlingen igår försökte jag verkligen tänka på att rida på det nya sättet, med axlarna mer framåt än vad jag brukar, lite längre bak med skänkel så jag får bättre tramp i sprången och få Rendo "mer på baken", dvs att han jobbar mer aktivt med bakbenen. Jag tycker verkligen att den stilen funkar för oss och alla sprången blev så himla mycket bättre! Är konstigt att det kan bli skillnad så fort bara man ändrar några små detaljer, men skillnad blev det verkligen!

 


Kommentarer
Postat av: Lina

Skoj att du är så nöjd och att du ska fortsätta! :) Då får jag ju en träningskompis

2012-06-17 @ 14:22:07
URL: http://sallberglina.blogg.se
Postat av: Jonna

Ser ju verkligen super fint ut! Syns att ni har utvecklats tillsammans :)

2012-06-17 @ 15:36:25
URL: http://narbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0