Klubbhoppning Falkens HS 2012-06-06

Igår var Rendo och jag med på Nationaldagshoppning hos Falkens HS. Vi hoppade 90 cm clear round och debuterade i 1 m clear round.

Rendo var supertaggad när vi lastade ur på tävlingsplatsen och kunde knappt stå stilla i en sekund, så det var lite bökigt att få av honom transportskydden och svansskyddet. När vi väl hade fått av honom alla grejer och hade sadlat och jag hade hoppat upp blev han helt lugn och vi skrittade omkring så Rendo fick kika lite.

I 90 cm clear round rev vi två hinder första rundan och jag valde att göra en omstart för att jag kände att Rendo mest slarvade och inte riktigt lyfte på benen ordentligt bara. Andra rundan kom vi runt felfritt och Rendo var så duktig!



90 cm clear round, andra rundan

I 1 m clear round ville han gärna springa på lite och var ganska stark så vi fick två pet där. Jag valde även här att starta om för han kändes fortfarande pigg och jag ville försöka igen. Vi fick två pet även när vi red om, men jag är jättenöjd i alla fall! Han tittade inte på något av hindren, även fast det stod små ljusblåa trähästar under ett av hindren och ett hinder var polkagrisfärgat, vilket många av hästarna innan reagerat starkt på. Är så nöjd med honom och vår debut på 1 m och vad gör väl två pet? - Ingenting! :)



1 m clear round, andra rundan

Kommentarer
Postat av: Lina

Duktiga ni!

2012-06-07 @ 19:34:52
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0