Klubbhoppning Gamleby RK 2012-06-16

Idag var Rendo och jag iväg på vår fjärde tävling tillsammans. Vi provade att hoppa 90 cm och 1 m igen och idag gick det superbra! Tyvärr filmades ingen av rundorna då kameran glömdes kvar hemma.

 

Rendo var jättetaggad hemma i stallet och det var knappt att det gick få på honom transportskydden och svansskyddet då han trippade omkring i gången. När allt väl var på och han var lastad bar det iväg och han stod väldigt stilla i tansporten idag. När vi kom fram var han taggad, men ändå lugn och fin.

 

I 90 cm clear round var han väldigt på G och ville helst springa på, men jag höll tillbaka honom och han gick jättefint! Vi kom runt felfritt på första rundan och det kändes bra!

 

I 1 m clear round var Rendo fortfarande fräsh och fin. Vi hade gått ner till framhoppningen mellan klasserna för jag ville hoppa fram på räcketen gång inför 1 m-klassen. Språnget vi tog på framhoppningen var verkligen superbra och gav mig en bra känsla! Väl inne på banan var Rendo jättefin och vi gick runt felfritt även här! Det var en kombination med oxer in - ett galoppsprång - räcke ut och den var jag lite orolig för innan, men han hoppade den jättebra!

 

Åh, vad jag älskar Rendo och jag är så glad att vi hittade honom! Han är så duktig, snäll och fin, ställer alltid upp och hoppar även om vi skulle komma lite fel. Jag känner mig trygg med honom på banan och det känns även som att han litar på mig.

 



Kommentarer
Postat av: Lina Sällberg

Så duktiga var ni!

Svar: Sv: Tack! :) Det kändes så himla bra idag! Allt stämde! :D
Ida

2012-06-16 @ 16:39:40
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Leonie

Vad härligt när allt stämmer!

2012-06-16 @ 19:42:36
URL: http://hinnagarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0