Rendos och min första hopptävling 25/3-12

Igår var Rendo och jag med på vår första hopptävling tillsammans och det gick över förväntan! Rendo var lugn och fin när vi skrittade omkring på tävlingsplatsen och brydde sig inte om de andra hästarna eller någonting annat. Han var väldigt fin och avspänd när jag red fram honom och han hoppade jättebra på framhoppningen.

När vi kom in på banan var han väldigt pigg men på ett bra sätt tycker jag, han hoppade bra och verkade tycka det var kul. Vi hoppade 80 cm Clear Round och 90 cm två faser.


I 80 cm Clear Round gick vi runt felfritt på första rundan, men tyvärr var minneskortet i kameran fullt så den rundan blev inte filmad.

I 90 cm två faser var Rendo ännu finare än i klassen innan tycker jag. Han gick fram till hindren bättre och vi kom mer rätt med avstånden. Han var väldigt pigg även här men ändå lugn, om man nu kan säga så. Han var avspänd och fin fastän han var pigg och jag är jättestolt över honom! Vi kom dock lite fort upp på 2:a hindret så där blev det ett pet, men han var superfin alla andra språng. Så duktig han var på vår första tävling tillsammans!


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn röda Catagoridbyxor från Emmishopen!

Fin bild och ni var jätteduktiga

2012-03-31 @ 20:36:59
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0