Hoppning Rendo 2012-04-29

I södags hoppade jag lite här hemma med Rendo. Lite galoppbommar och titthinder var det som vi övade på.

Dock så kan jag inte kalla mitt titthinder för just titthinder längre, i alla fall inte när jag hoppar Rendo, han kollade ju inte ens på det vilket syns i filmen. Första språnget på titthindret i filmen är första gången jag styrde honom på det hindret, han har aldrig sett det innan. Vilken superhäst vi har fått tag i alltså!

Duktig på att hoppa är han också, det sista språnget i filmen nedan är 115 cm och det hoppar han med lätthet! Vi kom lite nära dock och det hörs att han slog i bommen lite lätt, men vi rev ju i alla fall inte. Kommer nog bli lite bättre med avstånd och höjder när vi ridit ihop oss ordentligt och jag har koll på alla hans "knappar".


Rendo 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0